9 Eylül 2012 Pazar

Hindistan Hakkında İlginç Bilgiler

  • Hintliler'in ilginç bir "evet" mimikleri var. Hayır demek için bizim de yaptığımız gibi kafalarını sağa sola sağlıyorlar. Onda bir sorun yok. Evet demek içinse kafalarıyla zigzag çiziyorlar. Çene sağa giderken alın sola, çene sola giderken alın sağa gidiyor. Başta " Hmm emin değilim, olabilir de olmayabilir de." dediklerini sanıyorsunuz. Aslında gayet evet demeye çalışıyorlar. Özellikle autocularla pazarlık yaparken bu hareketin evet demek olduğunu bilmekte fayda var.
  • Yakın erkek arkadaşlar el ele tutuşarak yürüyor. Hindistan'daki ilk günlerinde insan "Vay be Hindistan'a bak. Gaylere karşı ne kadar saygılı ve hoşgörülüler, gayler rahatça el ele dolaşabiliyor." diye düşünüyor. Sorup soruşturdukça gaylere hoşgörüyle alakası olmadığını öğreniyorsun. Eh, biraz komik bir görüntü tabi. 
  • Trafik soldan akıyor, yani sürücü sağ tarafta. Şahsen ben "önce sola sonra sağa sonra tekrar sola" alışkanlığından henüz kurtalamadım. Umarım ben şaşkoloz şaşkoloz sola bakarken sağdan gelen bir araba yüzünden ölmeden Türkiye'ye dönebilirim.
  • Tuvalet kağıdı kullanmıyor, suyla temizleniyorlar. Tuvaletlerde genellikle hortum ve fıskiye bulunuyor.
  • Halka açık alanlarda ve kapalı mekanlarda sigara içmek yasak. Ama halka açık alan ayrımını yapmak çok zor. Örneğin açık hava pazarlarda sigara içmek yasak ama hiçbir yerde uyarı tabelası yok.
  • Özellikle Delhi'de ve diğer bir çok şehirdeki lokantalarda ve cafelerde menüde yazan fiyat aslında doğru değil. Şöyle ki onlar vergisiz fiyatlar. Vergi sonradan faturaya ekleniyor. Ne kadar ödemeniz gerektiğini önceden kestiremiyorsunuz. Neden direk vergili fiyatları yazmadıklarını bir türlü anlayamadım. Her zaman bir sürpriz sizi bekliyor. Bazen bir de üstüne servis ücreti ekliyorlar. 
  • Erkekler kırmızı bir şey çiğniyorlar. Sokakta yürüyen bir adam ya da auto şoförü kırmızı bir balgam tükürüverince ya da yerlerde kırmızı balgamlar görünce kan tükürüyorlar sanıp korkmamak lazım. Ya da erkeklerin o şeyi çiğnedikten sonraki kırmızı dişlerini görüp bu adam bir vampir ve az önce beslenmiş diye düşünüp koşarak uzaklaşmamak lazım.
  •  İnekler kutsal sayılıyor. Yollarda sürekli "saldık yola mevlam kayıra" şeklinde başıboş inekler geziniyor, yolun ortasında, kenarında uyuyorlar. Kutsal sayıldıkları için de doğal olarak onları yemiyorlar. Bazı lokantalarda beaf yazıyor ama aslında inek eti değil kuzu eti. Et düşkünlerinin Türkiye'ye döner dönmez bifteklere saldıracağına şüphe yok.
  • Her yerde menüdeki yemekler vegeterian ve non-vegeterian diye ayrılıyor. Non-veg yemeklerle aynı hatta bazen daha fazla miktarda veg yemek bulunuyor. Ülkede birçok vejetaryen var.Burdaki vejetaryenler yumurta da yemiyor. O yüzden yumurtasız pastalar, kekler, donutlar da bulunuyor .Her yemeğin etli olduğu Türkiye'ye kıyasla burda vejetaryen olarak yaşamak çok kolay.
  • Muzlar çok ucuz ve lezzetli. Tanesi 5 rupi yani 15 kuruş. Mangolar da çok lezzetli. Hayatımın ilk mangosunu burada yedim. Custard apple ( Hint ayvası) diye bir meyveleri var. Dışı yeşil bir kozalağa benziyor. İçi de yaprak yaprak ve beyaz renkli. Bir de star fruit var.Gerçekten de meyve kesince yıldız şeklinde oluyor. Tadı aşırı sulu bir yeşil elmaya benziyor. 
  • Metrolarda trenin ilk bir kaç vagonu kadınlara ayrılıyor. İstasyonda "women only" yazan pembe tabelalar bulunuyor.
  • Şehirde scooter kullanan bir çok kadın var. Yasalara göre erkeklerin kask takması zorunluyken kadınların saçları bozulur diye kask takmalarına gerek yok. Yasaları hazırlarken kadınlara karşı bayağı anlayışlı olmuşlar. Ölme risklerini azaltmak yerine saçları bozulmasın daha iyi.
  • Kadınlar saçlarına hindistan cevizi yağı sürüyor. Duşta şampuandan önce uygulayıp 10 dakika bekletiyorlar. Onların saçlarını bu kadar parlak ve yumuşak yaparken benimkinin yağlı görünmesine neden oldu.
  • Kadınlar ayak parmaklarına yüzük takıyor. Çoğu kadın çok süslü her zaman küpeler, hızmalar, bilezikler takıyorlar. Ama burda takılar zenginliğin göstergesi değil de kadınlığın göstergesi.
  • Özellikle turistik bir mekandan çıkıyorsanız autocular karşınıza farklı anlaşmalarla gelebiliyor. Ya çok ucuza ya da ücretsiz olarak gitmek istediğiniz yere götüreceklerini ancak karşılığında sizi 2 bazaara götüreceklerini ve orda 10'ar dakika geçirmek zorunda olduğunuzu söylüyorlar. Karşılığında o dükkanın sahiplerinden ücretsiz petrol fişleri alıyorlar. Aman diyim zaman kaybı, en pahalı bazaarlara götürüyorlar.
  • Erkekler sağa sola kah kuh tükürdükleri için bazı yerlerde tükürmek yasaktır yazan tabelalar hatta bazı yerlerde de bunu şematik olarak gösteren tabelalar var. Her metro istasyonunda tükürmek kesinlikle yasaktır tabelalarını görmek mümkün. Fotoğraftaki harika örnek Delhi'deki Qutub Minar'da bulunuyor.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder