Hindistan'da en çok kullanılan ulaşım araçları arkada oturma yeri olan bisikletler (rikshawlar) ve autolar ( onlar da rickshaw aslında. ama motorlu oldukları için auto deniyor .). Fotoğrafta içinde olduğum şey auto. İçinde yalancıktan bir taksimetre var ama her zaman binmeden önce nereye gideceğini söyleyip pazarlık yapıyorsun. Adamın söylediği fiyatın yaklaşık üçte biriyle ya da yarısıyla başlaman lazım pazarlığa. Hintliler şirinler, bıdır bıdırlar ama kazıkladı mı tam kazıklıyorlar. Dün ilk defa taksimetreyi çalıştıran birine denk geldim. Onda da taksimetre adamın bize söylediği fiyattan az yazdı. Yazık adam açmaz olaydım diye üzülmüştür bütün gece.
Soldaki mavi şeyler de bisiklet rickhawlar. Bugün ilk defa bisiklet olan rickshawa bindim. Rickshawlara bakınır bakınmaz madam madam 20 rupee 30 rupee demeye başlıyorlar, o zaman bir mutlu hissediyorsun oh iyi bari para kazancaklar diye. Gene bir pazarlık merasimi yaşanıyor tabi ki de. Bindikten sonra adam bisikleti sürerken ben arkada popomu yayıp oturunca dur amca azcık dinlen diyesim geldi sürekli.
Bunun havasını atmadan asla geçmem.Dün gece bir auto sürdüm. Burda tanıştığım arkadaşlarımla bir kulübe gitmiştik. Hintli müziklerle kop koplar. Hintliler'in apaçi-bollywood-hiphop karışımı dansları. Gece 12'ye kadar kadınlara beleş içki. Oh mis. Gece autoyla eve dönüyorduk Luisa, Pedro ve ben. " Madam madam drive drive" dedi. Hooppp atladım ben de öne. Gösterdi kullandım ben de. Yol boş boş zaten. Boş olmasa bile trafik kuralları diye bir şey yok. Trafik lambaları sadece yolda renk olsun, yolu aydınlatsın diye var. Sonra adam bana " Horon horon horon" dedi. Horn demek istediğini anladım. Ben de abandım kornaya. Niye burdaki herkesin sıkıldıkça -yani her zaman- kornaya bastığını anladım.
Pazar günü Luisa ve Dilnoza'yla Lajpat Nagar marketine gittik. Market dediğim de açık havada bir sürü küçük dükkanlar var. 100-150 rupeeye ( 3-5 lira) otantik kıyafetler, şalvarlar, bluzlar var.
Marketin girişinde komik bir şekilde "x ray araması" var. Kırık kapı gibi bir şey duruyor. İçinden geçtikçe de ötüyor ama gerçekten bir işe yaradığını hiç sanmıyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder